martes, febrero 06, 2007

ENTREVISTA AMB ALFONS FLORES EN TRES MINUTS

El Periódico 6/2/2007
"La bellesa també pot ser terrible"

Alfons Flores, escenògraf de la Plataforma de Calixto Bieito.
ELENA HEVIA
BARCELONA
--Després de més d'una desena de muntatges junts, ¿és un traductor de l'estil salvatge de Calixto Bieito?
--¿Traductor? No exactament. Estem en sintonia. Compartim el gust per aquelles coses que molts no consideren art.

--Dels seus treballs no diran mai ¡quin decorat més maco! ¿La bellesa no està entre les seves aspiracions?
--Per descomptat que sí. Però la bellesa també pot arribar a ser terrible i sacsejar l'espectador. Això és el que intento...

--...crear un espai sensible.
--És cert, un espai que propiciï l'emoció. Com, per exemple, al Peer Gynt, de Bieito...

--...pel qual està nominat als Max...
--Vaig aconseguir que el detonant d'aquell sentiment fos una bastida. I això em sembla fantàstic.

--La poetització de la bastida, per tant. A Plataforma, l'accent líric ve a través d'un peep-show. ¿N'ha hagut de visitar molts per inspirar-se?
--No havia estat mai en cap. Recordava el de Paris-Texas, la pel.lícula de Wenders, i només quan l'escenografia ja estava acabada vaig trepitjar un d'aquests locals al final de la Rambla. I no vaig canviar-ne res.

--¿Una escenografia pot ser un personatge?
--A Wozzeck, l'òpera d'Alban Berg, que vam estrenar al Liceu, va arribar a ser-ho.

--¿I un actor pot ser un element més d'una escenografia? ¿L'intens nu de Belén Fabra a Plataforma no ho seria?
--No m'atreviria a dir-ho. Encara que arribem al mateix objectiu per camins diferents.

--¿Un escenògraf és un artista plàstic o un artesà?
--El primer. De jove vaig voler ser pintor i vaig treballar molt en aquesta direcció, però tan bon punt em vaig enfrontar a la meva primera escenografia vaig penjar els pinzells. Si hagués de definir-me, la meva obra estaria a prop de la instal.lació artística.

--Confessi. Sempre al servei dels altres, en funció d'una idea d'un altre ¿no se sent ignorat com a creador?
--No puc negar que a vegades m'agradaria tenir més reconeixement públic.

--¿A més pressupost, més creativitat?
--Sense diners hi hauria teatre però no escenografia, com no existiria el cine i tantes altres coses.

--¿En què està ficat?
--Acabo de posar el punt final a un projecte que Focus presentarà a concurs per a la inauguració de l'Expo de Saragossa.

No hay comentarios: